Continue

FILTRU HABITACLU ORIGINE

ATUNCI CÂND SE CĂLĂTOREŞTE CU MAŞINA, ESTE FUNDAMENTAL CA AERUL RESPIRAT SĂ FIE PUR.

 

Încă din anii ’90, Fiat Chrysler Automobiles  a ales să doteze maşinile sale cu filtre de habitaclu de înaltă calitate, pentru a proteja automobiliştii şi pasagerii de principalele substanţe nocive prezente în aer, garantând maximul confort şi cel mai înalt nivel de siguranţă posibil.

Filtrul de habitaclu are sarcina de a curăţa aerul care intră în habitaclu prin conductele sistemului de încălzire sau de climatizare, fiind astfel responsabil de calitatea aerului care se respiră în maşină.

Aerul este un amestec de gaz, format în principal din azot şi oxigen; se găsesc apoi vapori de apă, în concentraţie extrem de variabilă şi particule solide de natură şi dimensiuni diferite. Un metru cub de aer respirabil poate conţine între 10 şi 80 miliarde de particule, în funcţie de sezon şi de condiţiile meteorologice locale. Aceste particule, dacă sunt inhalate, tind să se depună pe căile respiratorii.

Afecţiunile alergice sunt în continuă creştere şi acest lucru înseamnă un risc suplimentar atunci când sunteţi la volan.

În funcţie de tehnologie, filtrele de habitaclu pot fi de tip particule sau combinate cu carbon activ.

De exemplu  primăvara, polenul care reuşeşte să intre în habitaclu poate duce la iritarea ochilor, congestia nazală, dificultăţile respiratorii şi accese de strănut, fenomene  ce reduc foarte tare nivelul de atenţie şi cresc, în consecinţă, riscul de accidente..

Atunci când strănutaţi la volan, călătorind cu o viteză de 80 km/h, se pierde vizibilitatea pe o distanţă aproximativă de 25 metri.

Conform unei evaluări efectuate de către AvD Tedesco (Automobilclub von Deutschland), în timpul primăverii, riscul de accidente creşte cu 30%.​

​Filtrele de habitaclu de origine MOPAR protejează șoferii şi pasagerii de polen, praf fin şi ultrafin.

Polenul, întrucât face parte din sistemul reproducător al plantelor, nu este patogen, însă poate crea neplăceri serioase persoanelor, declanşând reacţii alergice şi fenomene astmatice.

În Europa, cel puţin un sfert dintre persoanele adulte este alergic la polen, iar numărul este şi mai mare printre persoanele mai sensibile, adică copii şi bătrâni. Polenul tinde să se depună pe căile respiratorii şi în tractul bronhial şi este responsabil de rinite, sinuzite, faringite, laringite, traheite.

Praful fin şi ultrafin reprezintă microparticule în suspensie în aer, nu sunt vizibile ochiului liber: sunt cunoscute şi sub denumirea de PM (după termenul englezesc Particulate Matter) urmată de un număr care indică dimensiunea diametrului lor aerodinamic, exprimat în µm (un micron este echivalent cu a mia parte dintr-un milimetru).

Praful fin şi ultrafin se depune în partea inferioară a aparatului respirator, până ce ajunge în alveolele pulmonare: bacteriile, ciupercile şi sporii, praful industrial, particulele din abraziune, funinginea şi gazul de eşapament reprezintă un pericol, întrucât sunt responsabile de bronşite şi de pneumonii. Particulelor de dimensiuni mai mici de 0,1 µm le pot fi imputate alveolitele şi contaminarea sângelui.

Graţie unei performanţe ridicate a ţesutului filtrant, filtrele de habitaclu de origine Mopar® asigură o protecţie efectivă împotriva agenţilor poluanţi prezenţi în aer, îndeosebi polenul şi praful fin, reţinând practic 100% din praful fin, cu dimensiuni mai mari de 3-5 µm, menţinând un nivel extrem de ridicat de eficienţă pentru micropraful de dimensiuni mai mici.

Filtrele de habitaclu de origine distribuite de Mopar®, sunt realizate cu o medie de filtrare multistrat cu structură progresivă. Asta înseamnă că au în mod tipic un separator de particule extrem de eficient, cuprins între un strat de pre-filtru şi un strat de suport. Cu o structură progresivă, dimensiunea fibrelor se reduce, urmărind sensul de avansare a aerului, în timp ce creşte densitatea şi concentraţia lor.

Toate acestea pentru a garanta o acţiune reală de filtrare şi o capacitate optimală de înmagazinare a prafului, menţinând trecerea corectă a aerului prin habitaclul maşinii voastre.

În funcţie de tehnologie, filtrele de habitaclu pot fi de tip particule sau combinate cu carbon activ.

 

Filtre particule

Filtre particule

Filtrele de habitaclu pentru particule reprezintă o soluţie optimă pentru protejarea de poluanţii solizi pe care îi respirăm atunci când suntem în maşină: polen, particule rezultate din frecare şi abraziune (cum ar fi, de exemplu, cele produse de frâne şi pneuri, în timpul funcţionării lor normale), praf stradal praf industrial, funingine, bacterii şi alt praf fin respirabil.

Sistemul natural de apărare, mai exact, membranele mucoase prezente în nas şi în cavitatea faringiană, sunt ineficiente, ţinând cont de dimensiunile extrem de mici ale acestor particule, care devin astfel deosebit de nocive pentru că permit substanţelor toxice să se depună în partea inferioară a aparatului respirator, ajungând până în alveolele pulmonare.

Filtre cu carbon activ

Filtre cu carbon activ

Gazul, între 10.000 şi 10 milioane de ori mai mic decât cele mai mici particule solide, poate ajunge în părţile cele mai profunde din sistemul nostru respirator. Un gaz iritant ca ozonul poate cauza hemicrania, tusea şi lăcrimarea persistentă.

Filtrele de habitaclu combinate funcţionează la cel ca cele pentru particule, însă cu o funcţie importantă în plus. Pe lângă filtrarea mecanică a particulelor solide, ajută la reducerea gazului nociv şi a mirosului urât din traficul rutier, graţie unui strat de carbon activ. Se adaugă astfel o filtrare de tip fizic/ chimic, pentru a îmbunătăţi confortul în timpul conducerii.